Door Jo Bisscheroux op 8 februari 2014

Landelijke partijen zijn niet meer, maar in elk geval ook niet minder lokaal.

Stem Lokaal…kies PvdA

Er wordt wel eens gesteld dat lokale partijen voor lokale onderwerpen en landelijke partijen voor landelijke onderwerpen zijn. Ik wil stellen dat het hier om een ietwat versleten opvatting gaat. Landelijke partijen zijn niet meer, maar in elk geval ook niet minder lokaal.

Neem bijvoorbeeld de PvdA. De PvdA zit diep geworteld in de Eijsden-Margratense samenleving. Een korte blik op de kandidatenlijst bewijst dat. Mensen die tot in de poriën van de gemeente actief zijn. In verengingen en maatschappelijke organisaties.

En dicht bij mijzelf: de afgelopen periode heb ik in onze gemeente talloze contacten gehad met burgers, individueel of verenigd in verenigingen. Een hele reeks aan gesprekken in het kader van de subsidieverordening, een fors aantal over het accommodatiebeleid, met initiatiefnemers voor huiskamerprojecten, voor culturele en sportieve evenementen, met gebruikers van MFA’s in Gronsveld en Margraten, met de zwemmers van het zwembad….en ik zou nog even door kunnen gaan.

En ik niet alleen, ook mijn partijgenoten zijn steeds weer op zoek naar wat onze inwoners bezig houdt. Want dat hoort bij een brede volkspartij als de PvdA. Een partij die dicht bij de samenleving staat en daar actief deel van uit maakt. Lokaal.

Jo Bisscheroux

J.W.P.M. (Jo) Bisscheroux (Pvda) Functie: Wethouder Adres: Eijkerstraat 46, 6269 BN Margraten Welzijn: kunst en cultuur, onderwijs, peuterspeelzaal, kinderopvang, bibliotheekwerk, accommodatiebeleid, woonwagenzaken. Volksgezondheid: gezondheidszorg, jeugd- en jongerenbeleid, sport , ouderenbeleid. Sociale Zekerheid: zorg, maatschappelijke ondersteuning, sociale zaken (Pentasz Mergelland). Projecten: MFA Margraten. Tweede loco-burgemeester.

Meer over Jo Bisscheroux